Ve čtvrtek 27. listopadu 2008 (tentokrát ve 22:00 hodin) se bude Michaela Jílková a její hosté v diskuzním pořadu Máte slovo věnovat romské otázce a nové „romské“ koncepci ministra Jiřího Čunka.
Diskutovat se bude i o současné situaci na litvínovském sídlišti, které je největším romským ghettem v České republice. Jaké je soužití Romů s neromskou většinou?
Otázky k tématu:
V Česku je v současnosti 300 míst, kde žijí sociálně vyloučení lidé – tedy ghett. Největší vzniklo v Litvínově na sídlišti Janov, kam byli sestěhováni Romové z okolí. V Janově se teď vrší problémy – stížnosti neromských obyvatel, na druhé straně pochody Dělnické strany, která Romům vyhrožuje. Ministr pro místní rozvoj a vicepremiér Jiří Čunek připravil novou koncepci na řešení romské otázky. Sepsal ji pro něj tým vedený jeho poradcem Jozefem Balážem. Základem koncepce je, aby se města při sociálním začleňování Romů zabývala také jejich vzděláním, zaměstnáním a bydlením. Problémové občany z ghett dělí na tři skupiny – první, ty nejsnaživější by stát podporoval, druhé, ty méně snaživé by kontroloval, aby nezneužívali sociální dávky a ty třetí, nejlaxnější, kteří nechtějí pracovat, by umístil na ubytovny s pevným režimem. Současný stav je podle Baláže diskriminací naruby, ač je sám Rom.- Proč se proti koncepci zvedla vlna odporu mezi Romy?
- Existuje vůbec řešení, jak vyřešit problémy se sociálně nepřizpůsobivými sousedy?
- Jak by to dlouho trvalo a kolik by to stálo?
- A co se stane, pokud stát bude strkat hlavu do písku?
Internetové vysílání ČT – Máte slovo, 27. 11. 2008, 22:00 h
Upozorňujeme:
- Všichni diskutující jsou povinni zachovávat ve svém vyjadřování slušnost, dobré mravy a ctít zákony. Každý, kdo poruší tato pravidla, bude automaticky z diskuze vyřazen. Více viz etický kodex Etický kodex diskutujících.
- MáteSlovo.cz není oficiálním webem České televize ani Michaely Jílkové.
- Chcete-li kontaktovat tvůrce pořadu, můžete tak učinit prostřednictvím tel. č. 261 13 77 66 nebo e-mailové adresy: mateslovo@ceskatelevize.cz. V průběhu pořadu můžete rovněž zaslat SMS se svým názorem na číslo, které uvidíte na obrazovce.

Linkuj.cz
Vybrali.sme.sk
Del.icio.us
Facebook
Mediablog
Jagg.cz


Listopad 21st, 2008 v 11:04 pm
Koncepce ministra Čunka je pro kraje nevyhovující.
Každý kraj by měl vypracovat svoji koncepci : ze spoluprací ze starostama a bytovým a sociálním odborem a romskou menšinou , protože každé město a kraj má jiné problémy s romskou menšinou .
Listopad 22nd, 2008 v 12:49 am
Zdravím, není pochyb o tom, že by se všem lidem mělo měřit stejným metrem, ale všichni víme, že to neplatí, nikdy to neplatilo. Zajímavé je,že nikdo z vás moc neřeší, že se politikům, policejním náčelníkům, Krejčířům a dalším „mocným“ a bohatým, odpouštějí činy za něž byste vy jako „řadový“ občané šli na několik let do vězení. Ale pokud se jedná o Romy má většina z vás jasno, nepracují, dělají nepořádek, jsou to všechno kriminální živly, většina z vás je tak zaslepena, že nevidí co dělají „bílí“ okolo nich. Všichni jsme lidé, je jedno jestli zabije, zmrzačí Čech nebo Rom, poslanec nebo zemědělec. Teď se vás zeptám: „Kolik romských poslanců rozhoduje o znění zákonů? Kolik Romů rozhodovalo o jejich mohutném stěhování do litvínovského Janova?“. Nevím proč se stupidní znění zákonů, které nedokáží nic dělat s tvůrci černých skládek uprostřed sídliště, s výtržníky atd. dává za vinu Romům. To, že se v janově krade … a co? Všude se krade, někde víc jinde míň, policie to má řešit, pokud nemůže je to chyba zákonů.
Těď k samotné DS, jsou to neonacisti, snaží se chovat strašně formálně a politicky, ale nejsou nic víc než legální forma Národního odporu, což je absolutně největší zlo. Jejich program není nic víc než bojem rasistů s totalitními choutkami, obohacený o pár laciných frází, aby to nebylo tak okaté. Jednoduše řečeno nechte výše zmíněné chyby zákonů řešit neonacisty a nic nebrání tomu, aby se vraždy řešili vendetami, za krádeže se sekali ruce a podobně. Nebo je v tom snad nějaký rozdíl? Většina z vás se pořád ohání zákony, berete je jako jistotu, přesto mnozí z vás podporují to co dělají neonacisti, kteří se snaží věci řešit pomocí násilí, proti zákonům. Pokud jde o mě, jsem pro absolutní zákaz DS a všech hnutí hlásicích se otevřeně k neonacismu jako je NO, RWU, AN.
Listopad 22nd, 2008 v 6:59 pm
V pátek 21.11.2008 ve večerních televizních novinách poznamenal ministr pro místní rozvoj pan J.Čunek že má každý právo se odstěhovat kam chce.
Byla to odezva na výstrahu cikánů že se odstěhují. Obyvatelé Janova tleskali radikálům a Dělnické straně za jejich statečnost protože šli otevřeně
za nás za všechny bojovat proti cikánům a proti do očí bijící diskriminaci bílých lidí.
Na vývěsce byla cedulka: Romská zábava.Chtěla bych vědět jak by dopadl člověk,který by veřejně vyvěsil ceduli"Zábava bílých lidí".
Zkuste také přidat 19 miliard korun na bydlení bílým lidem jestliže se jedná o tom že je přidají na bydlení romským občanům jak to žádá nepokrytě
a bez studu Džamila Stehlíková.cikáni jsou u nám otevřeně privilegovanou skupinou lidí, bílí lidé jdou stranou.Cikáni nepracují,flákají se po městě
berou tak vysoké částky různých podpor že je to nenutí pracovat.Cikínští rodiče nehledí na výchovu svých dětí ale jen na množství.
Žijí z dětských přídavků.
Ptáte se na soužití s nimi.Jaké může být naše soužití s nimi jestliže se jich musíme bát,nemáme práva jako oni.
Ohrožují slušně se chovající čechy ať výhružkami nebo ostudným chováním.Náš stát jim dáva nové byty a oni je zdevastují a chtějí další Džamila
Stehlíková chtěla přidávat každé romské rodině 1000kč aby tato rodina měla motiv posílat děti do školy.Dostanou tyto peníze také České rodiny?
Toto není diskriminace bílých?
Držím palce Dělnické straně,radikálům a dalším slušným občanům protože se nebojí veřejně vystoupit.
Ostatním občanům kteří se cikánů tak zastávají bych přála vedle cikánských rodin bydlet,nebo s nimi jezdit v jednom autobuse.
Listopad 22nd, 2008 v 8:23 pm
Problém mezi cikány a tzv.bílými tady existuje.Když budeme pořád strkat hlavu do písku a dělat,že není,tak si zaděláváme na pěknej malér.Ptáte se kolik romských poslanců rozhoduje o přijetí zákonů.Proč ta otázka.Já se zeptám – A kolik z nich chodí,nebo chodilo do školy? A když ji náhodou dochodí,tak je to mezinárodní hrdina.Kolik z nich má střední školu ?Kolik z nch má vysokou ?? Je jich strašně málo. Když vyjdou povinnou základní školní docházku nespěchají do práce,ale na úřad práce pro dávky. A zde je zakopaný pes.VZDĚLÁNÍ. Jen co s tím – problém.Bílé děti musí mít svoje tužky,pastelky,sešity a nevím co ještě,ale děti cikánské ,tyto povinnosti neplní a ani nemusí – dostanou to. Je to jen jeden z rozdílů a tady jsme zase u problému – když občan české republiky,tak se všemi povinnostmi co mají bílí a to nekompromisně a ve všem.Namítnete,že všichni nejsou stejní.Je to pravda,ale těch poctivých je mezi nimi opravdu jako šafránu.Další problém je kumulace těchto problémových obyvatel.Když se k vám do sousedství přistěhuje čtyřčlenná cikánská rodina za půl roku jich máte v bytě 20. A kolik z nich je občanů naší republiky a kolik se jich zde přiživuje. A stádovost je nebezpečná jak u bílých,tak u černých.A tak bychom mohli pokračovat dál v problémech,kterých je opravdu dost.Pak se nedivte,že lidé vzhlížejí k jedné straně,která je vlastně chrání.Nejsem rasistka,ale máš – li české občanství – chovej se podle zákonů této republiky,ať jsi ,ČECH,MAĎAR,RUS…
Listopad 23rd, 2008 v 11:37 am
Jak jsem napsal ve svém prvním příspěvku nepopírám, že zde existuje zvýhodňování určitých skupin obyvatelstva. Ano Romové jsou z nich nejspíš skupinou nejpočetnější, ale stále jsou tyto problémy způsobeny především nedokonalými zákony. To, že se většina Romů neumí chovat to je sice pěkné, ale řada bílých to také neumí a i na ně jsou zákony krátké. A slušných Romů je možná jako šafránu, ale existují, snaží se žít podle zákonů ČR, ale tihle neonacisti, které tak opěvujete, že jsou to hrdinové, kteří >náspřistěhovalcích< nemluvě. Jde jim jen o jedno, aby v ČR žili pouze Češi, jenže kdo jsou ti jejich Češi? Celé toto doslova umělé tvoření národů, hledání nějaké české krve je absolutně stupidní, kdo může tvrdit, že všichni jeho předci byli Češi? Kdo může tvrdit, že jeho předkové žili spořádaně a pokojně? Absolutně nikdo, Čechem se člověk může vnitřně cítit, ale neexistuje žádné pravidlo jak určovat Češství u jiných. Pokud držíte palce těmto radikálům upřímně vás lituji, málo znáte historii a informace získáváte pouze velmi zkreslené z massmédií. Jak jsem napsal výše, pokud chcete nechat neonacisty řešit problémy, které mají řešit zákony, pak nebrání nic tomu, abychom zákony zavrhly úplně a můžeme tu žít podle zákonů přírody, že silnější přežije. Pokud tedy rovnou nepožadujete, aby DS udělala převrat a nastolila zde její pochybný program, který je založen pouze na rasistických otázkách, toto téma navíc řeší velmi nedostatečně a tak jak je neonacistům podobné. Doporučuji si přečíst program a stanovy DS na internetu, poté se můžete podívat i na úkol tzv. Ochranných sborů DS, pokud vám alespoň něco říká NSDAP, jistě shledáte mnoho společných rysů.
Problém vzdělání je samozřejmě potřeba řešit, hlavně postoj Romů ke vzdělaní. Rodiče mají zásadní vliv na výchovu dítěte a právě zde je zakopaný pes, z generace na generaci se dědí tyto zvyklosti. Dítě pokud je vychováváno tak, že nemusí chodit do školy, a že je to zbytečné tak tam na 95% chodit nebude. U romské komunity se to buď bude řešit, což ať chceme či nechceme stojí peníze nebo to bude pořád stejné a slušných Romů bude jako šafránu … podle mě se zde státní peníze utrácí na mnoho zbytečnějších věcí, nemluvě o množství soukromých kapes do kterých jdou milióny.
Listopad 23rd, 2008 v 6:24 pm
Vážení,
nejprve bych rád vyjádřil podporu panu Čunkovi v jeho nelehkém počínání.
Jsem přesvědčen o tom že většina obyvatel tohoto státu kteří platí daně má stejný názor jenom jej neříkají veřejně.
V této době si většina cikánů představuje že většinová společnost je zde od toho aby uspokojovala jejich potřeby.
Problém vzdělání je jistě složitý ale nelze jej řešit sponzorováním.
Tím že budeme vyplácet peníze cikánům za to že budou posílat děti do školy nezměníme jejich názor a náhled na vzdělání samo ale dopustíme se
pouze diskriminace ostatních rodin které toto dělají zcela automaticky
a bez finančních příspěvků. Mám kamaráda cikána,stará se o rodinu,
dělá ve stejné firmě jako já, přišel také po revoluci o práci a musel se učit ve zcela jiném oboru. Nestydím se že mám takového kamaráda.
Mám za to že většinová společnost také nemá nic proti menšinám.Ale co
jí vadí je neschopnost cikánské menšiny naučit se normálně žít a hlavně
se začít o sebe starat jako ostatní lidé v tomto státě.Místo toho jsme svědky toho jak dostanou od státu byty a po tom co je zdevastují chtějí nové.
Pokud toto není diskriminace ostatních kteří nemají možnost býti
sponzorováni tak nevím.Paní Džamila Stehlíková by si měla uvědomit že
peníze které takto vyhazuje jsou nás ostatních kteří platíme daně a
každodenně se o sebe a své rodiny staráme a nečekáme po tom co si
uděláme hromadu dětí že se nám o ně někdo postará jak je tomu u této „diskriminované"menšiny.Naše ekonomika prochází obdobím recese
mnoho lidí přišlo a ještě přijde o práci nemyslíte paní Stehlíková že v
současné situaci potřebují v prvé řadě pomoci lidé kteří poctivě pracovaly řádně platily daně a nyní se ocitají ve velmi těžké situaci namísto vyhazování peněz do bezedné studny?
Problematika kumulace většího počtu cikánů na jednom místě je jistě
velmi složitá.
Ale dle mého soudu není nezvládnutelná.Např. pokud někdo neplatí
nájem či zničí majetek někoho jiného jako se to děje např. na litvínovském sídlišti co má asi následovat.
To co by se stalo nám ostatním pokud bychom se chovali stejně.
Další oblíbené téma této skupiny je práce.Pracuji ve velké firmě která
sháněla velký počet lidí s tím že kvalifikační předpoklady byly skutečně
na úrovni znalosti čtení a psaní a závěr i při proklamované nemožnosti
najít zaměstnání a skutečné chuti pracovat byl takový že jsme nakonec
byly nuceni sáhnout k zahraničním pracovníkům.
Závěrem bych chtěl ještě jednou pozdravit pana Čunka a podpořit jej
v krocích které cikány pochopitelně nedoženou k slzám radosti ale které
musí následovat.
Dokud si cikáni neuvědomí že je jejich život v jejich rukou a že zákony
platí pro všechny lidi v tomto státě, do té doby je jejich sponzorování
některými populisty z vlády pouhým utvrzováním této skupiny v tom že
není důležité pracovat a starat se a dodržovat zákony ale že stačí křičet a vyhrožovat a většinová společnost bude stále házet své peníze
do této bezedné studny.
Listopad 24th, 2008 v 12:25 am
Nevykládejte si můj příspěvek tak, že chci aby Romové dostávali peníze za to, že budou posílat děti do škol, jedná se o peníze vydané na kontrolní pracovníky, přednášky a rekvalifikační kurzy. Co se týče sociálních dávek měly by se vyplácet formou poukázek na jídlo, klidně i oblečení, to že se to někomu z dlouhodobě nepracujících nelíbí je jejich problém, ale myslím si, že jako motivace je to dostatečné. Co se týče překupníků, je chybou každé rodiny, že stravenku raději prodá pod cenou než aby se najedla. Toto ale platí pro všechny, nejen pro Romy. Nepracujících „bílých“ občanů je také dost, ale těch si nikdo nevšímá. Stejně tak je dost „bílých“ občanů, kteří svým chováním porušují jakákoliv morální i „sousedská“ pravidla. Tento problém je nutno řešit komplexně se vším všudy ne pouze teď v Janově a s Romy.
Listopad 24th, 2008 v 12:02 pm
Dobrý den,
souhlasím s většinou názorů zde uvedených. Mám jen připomínku – ano, spousta „bílých“ občanů nepracuje, někteří samozřejmě pracovat ani nechtějí, rozdíl je ten, že pokud oni nebudou platit nájem, skončí na ulici, na nádražích a pod mosty. Romům se stále dokola poskytují nová nebo opravená sídliště, kde za byty neplatí nájmy, ale NIKDO je nevystěhuje, naopak, za zničená sídliště se jim postaví nebo opraví nová. Ptám se PROČ jim je toto tolerováno? Proč tento dvojí metr? Výmluvy, že jsou Romové „JINÍ“ jsou dosti trapné, pokud půjdu žít např. do Afriky, budu také jiná,ale budu muset ctít a dodržovat zákony této země, pokud ne, budu potrestána. Proto lidé tak podporují extremistické skupiny, dávají nám naději, že se něco bude řešit. Realitní kanceláře v Praze nyní získaly lukrativní nemovitosti a Romové, kteří tak křičí po práci, se sestěhovali do regionu, kde je téměř největší nezaměstnanost v ČR. Má toto logiku?
Děkuji a přeji všem, kdo se tento problém pokouší řešit konečně ku prospěch „bílých“ lidí, hodně zdaru.Paní Stehlíková to tedy rozhodně není!!!
Listopad 24th, 2008 v 12:35 pm
1. Zajímalo by mě, zda pan Kirkhof bydlí v čistém „bílém“ prostředí, nebo v domě s cikány. Pane Kirkhofe, to co kritizujete u „bílých“ Čechů, není (zatím) rasismus, je to logický a pochopitelný odpor k bordelu – a to té instituci křivdím. V ní je čisto a pořádek.
2.Cikáni žijí v Evropě již 600 let. Je obdivuhodné, že si po tu dobu udrželi svůj jazyk i kulturu, je ale zavrženíhodné, že nebyli schopni své zvyky a mentalitu kočovníků zcivilizovat. Kočovník přitáhne, vyžere co se dá a táhne dál. Když se ale někdo chová jako dobytek, patří do chlíva a 5 km za město!
3. Jak já vidím možnost nápravy: To co mnozí, i sociální pracovníci, doporučují: Nekompromisně všem měřit stejným metrem. Přiznat si, že je určité procento lidí, kteří se o sebe neumějí postarat. A je jedno, zda se jedná o bílé, černé či zeleněpuntíkované. Nic nedávat zadarmo, žádné sociální dávky, žádné ošatné, žádné stravenky. Dát práci!! Bohužel cikáni neumějí s penězi hospodařit – takže denně jim vyplácet pouze záchovnou dávku, ze zbytku platit nájem, pojištění, dětem jídlo ve škole, pomůcky, ošacení, tábory. Pro cikánky povinné kurzy hospodaření, hygieny a pod., uznat jim to i jako práci. Pro děti výchovný program ve škole: Ráno snídani, v poledne oběd, svačinu, po škole do družiny – udělat úkoly, naučit se, výchovné programy, večeři a domů jen přespat. To vše POVINNĚ a s nekompromisní kázní!!
Přídavky max. na 3 děti (pro všechny občany), ale za dobré studijní výsledky ve škole dávat rodičům prémie – třebas ve výši ročních přídavků.
Je třeba si přiznat, že cikáni nejsou nepřizpůsobiví – dokázali perfektně vyhmátnout slabiny současné společnosti a sociálního systému a využít je ve svůj prospěch. Proto po nich musí být nekompromisně vyžadováno, aby plnili i občanské povinnosti, podle úsloví ještě ze starého Říma: „V Římě se chovej jako Říman!“
Použít způsoby jako na Slovensku – tj krátit soc. dávky bez zaměstnání, nic neřeší. Všichni vědí, že v současné době nikdo nevzdělaného cikána bez pracovních návyků, bez kázně, nezaměstná. Proto musejí být státní pracovní programy!
A ještě jednu věc. Včera na vých. Slovensku v cikánské osadě byla policejní hlídka napadena nejen holemi, ale i sekerami. To už snad opravňuje policisty použít zbraně, ne? Samozřejmě ne, postřelit, nedej bože zastřelit cikána útočícího se sekerou, to by byl nepěkný (i mezinárodní) prů–r. Ale všiml jsem si jedné věci. Většina těch lidí z osady měla velice dementní výrazy. My opomíjíme jednu věc. V ghetech nám pomalu vyrůstá stále více více či méně dementních jedinců. Vzhledem ke způsobu jejich života není čemu se divit. A ti dementní se množí nejvíce. Řádně pracující a žijící cikán má dvě, max. 3 děti. Ale ti ostatní? No proč by se nemnožili už od 15 let, když jsou za to peníze.
Proto za zásadní podmínku řešení cikánských problémů považuji přestavbu sociálního systému a jakékoliv společenské požitky striktně vázat na plnění pracovních a společenských povinností. Pak i problém s tzv. pravicovým extrémismem bude z větší části vyřešený.
Listopad 24th, 2008 v 12:39 pm
Ještě dodatek pro paní Jílkovou: Vybrala jste si překně „výbušné“ téma. Doufám, že nepozvete pouze inteligentní cikány a Džamiliny „boys“, ale také někoho z DS, bílé cikánské sousedy a „typického“ představitele této menšiny – tj. nevzdělaného a nepracujícího, aby všem vysvětlil, jaké má představy o životě v české společnosti.
Listopad 24th, 2008 v 4:44 pm
Přidávám odkaz:
zvedavec.org/prispevky/2008/10/2836-prichazi-nadvlada-romu.htm
Listopad 24th, 2008 v 6:56 pm
Nikdy jsem netvrdil, že by se mělo měřit dvojím metrem. Jen říkám, že je to chyba zákonů, které je potřeba změnit a upravit. Také jsem zásadně proti tomu aby zde neonacisté řešili jakékoliv společenské problémy. To, že zametou rázně s cikány? Dobře jsem proti jejich řešení, ale dejme tomu, že by vyřešili tento problém. To by se nejspíš dostali do vlády nebo ne? … a co pak? Čechy! Čechům!? Uzavřít se do ulity a hrát si na silný jednotný a jednobarevný národ? Který v konečném důsledku nepotřebuje ani EU ani NATO? Četli jste vůbec někdo jejich program? Četli jste stanovy Ochraných sborů? Všimli jste si praporů NO na všech jejich akcích? Proč mám chtít aby takováto verbež, řešila jakýkoliv problém? Chcete demokracii? Chtějte změnu zákonů! Chcete nacisty u moci? Pak jste pouze povrchní ovečky, které se nechají ovlivnit líbivími řečičkami a několika líbivými „reklamami“ v televizi …
Listopad 24th, 2008 v 8:40 pm
Souhlasím s tím, že stát leze Romům do pozadí, diskriminována je majorita,bezbřehá naštvanost na chování naprosté většiny Romů není rasismus, ať si to páni politici stále nepletou!!! Nejsme rasisti, jsme jen neskutečně na.....!
Samozřejmě, to co dělají ti různí extrémisté, je nesprávné a velmi nebezpečné a je to tragedie, že to došlo tak daleko, že jsou jim zoufalí slušní lidé vděční.
Jsem soudní znalec a znám stovky případů,z nichž se z velké části dopustili trestné činnosti Romové. Největší drzost se mi zdá být napadání dětí mladistvými Romy, ve školách a před školami za bílého dne, šikana, výhružky, násilí a okrádání. Rodiče se většinou bojí podat trestní oznámení a raději oželí mobil, zlaté naušničky… Pana Čunka jsem za jeho řešení problému s cikány obdivovala- škoda, že je to vše, za co ho lze obdivovat.Kdokoli s ním nesouhlasil, ať se aspoň na 3 dny nastěhuje třeba do Chánova a Tv ať udělá „reality šou“, to bude sledovanost!!!! Jak ráda bych se dívala, jak někdo z našich politiků i se svou manželkou a dětmi bydlí v takovém vybydleném paneláku, kde se bude bát projít hromadami svinstva pod okny, aby nedostal televizí do kebule, děti se budou bát jít po schodišti, protože romští mladiství pobodali i svého mladistvého soukmenovce kvůli stříbrnému náramku, protože se jim nelíbilo, že je slušný a nový, přišel z dětského domova bydlet k sestře.Je jasné, že nepřizpůsobiví jsou i bílí, ale velké procento jsou třeba mladí narkomané, kterým prodávají drogy zase většinou Romové.Jsem proto, aby stát vyřešil problém se všemi nepřizpůsobivými, ale všichni víme, že většina jsou „hnědočeši“.
Líbil se mi příspěvek, kde se píše, že se musí hlavně vychovávat přísně malé děti z nepřizpůsobivých rodin, když se na to půjde šikovně, nedá to zas takovou práci, romské děti jsou chytré a šikovné. Ale musí se něco vymyslet na jejich rodiče, aby to nekazili, třeba nějak těmi peněžními dávkami. V příspěvcích jsou velmi dobré nápady a je smutné, že to musí vymýšlet obyčejní občané a politici nedělají nic a když už něco vymyslí, tak je to takový nesmysl, že by na to soudný člověk nepřišel ani za ty peníze, co politici berou.A když už nějaký politik, nebo starosta najde v podstatě účinné řešení, které je stále ještě vůči nepřizpůsobivým, neplatičům, šíleným bordelářům a „vyčůránkům“ ještě mírné, se zlou se potáže.
Kdyby byli ti extrémisté chytří, nehlásali by nenávist k Romům, ale ke všem spoluobčanům, co nás, za pomoci státu, čím dál tím víc ohrožují a navíc se bezostyšně přiživují a nikdo by je nemohl napadat pro rasismus a hanobení rasy.A neměli by samozřejmě hlavně napadat Romy plošně, i ty, co žijí relativně slušně.
Mimochodem, Romové, hlavně v centru Prahy, dělají velkou ostudu našemu státu okrádáním turistů.A pomáhají jim, jako kdybychom neměli svých dost, třeba i rumunští Romové.Trestat je tvrdou prací, není nic, čeho by se Rom bál víc! Stejně si myslím, že to svoje chování mají po staletí tak v krvi, že opravdu asi nejlepší řešení by bylo, kdyby si zas tak trochu „zakočovali“, což je jim přirozené, možná, že by jim stát mohl na to přidat a asi hodně lidí by jim taky něco dalo.A´t si je zas chvíli užije nějaká země, co má řeči o lidských právech a ví houby, jak se věci mají.Romové jsou legrační, jak vyhrožují davovou emigrací, asi dobře vědí, že se politici „pokakají“, aby nebyla ostuda, protože se alibisticky bojí o svá korýtka. Do Chánova s nimi!
Slyšeli jste o tom, jak byl za totality u žižkovské Ohrady poutač na baráku, na , mimochodem, nádherný film „Cikáni jdou do nebe“? A lidi tam napsali-„Ať jdou třeba do ....., hlavně když půjdou ze Žižkova!“
To není vtip, to je smutná pravda, nejen, že to tam fakt bylo, ale že tak smýšlí většina národa.A ještě hůř!
Listopad 25th, 2008 v 12:38 am
Tak se zde mluví o tom, jak malé % Romů dosáhne maturitního vzdělání, natož VŠ vzdělání! Jsou rádi za výuční list. Pak mě ale vždy napadlo, jak se umí Romové brát za svá práva a to i na mezinárodním poli. Dokážou oslovit naše nejvyšší státní orgány, rovněž i zahraniční organizace dokážou požádat o pomoc, vylíčí se vždy jako největší chudáci. Nechápu, jak je to možné. Většina obyvatelstva Romů nemá téměř žádné vzdělání, ale dobře se vyzná v právních záležitostech, hlavně tam, kde se jedná o to, dosáhnout maxima výhod pro sebe. Jinak si „hrají na hloupé“ a dělají, že ničemu nerozumí.
Jak mají vychovávat děti (to by byl námět pro ministryni Stehlíkovou! doslova pole neorané), jak hospodařit s penězi aby neměli dluhy na nájemném, jak udržovat pořádek na chodbách, sklepech svých paneláků, na veřejném prostranství atd., atd., na to už Romům asi nezbývají síly. Proč je to ti jejich poradci a asistenti neučí? Možná za ně, tedy za Romy někdo mluví, a to už od roku 1989. Tehdy mě to poprvé přímo trefilo do očí. Nevzdělané obyvatelstvo, a tak se umí zorganizovat! Třeba to právě někdo podporuje, někomu se stávající stav hodí!
Listopad 25th, 2008 v 10:10 am
Pokud se nepletu tak RÓMOVÉ jsou z Rumunska a u nás bydlí Cikání. Je zajímavé, že jim tento výraz donedávna nevadil. Když oni urážejí nás tak se nic neděje, ale když řeknete cikánovi že je cikán tak je oheň na střeše. Když se jim tady nelíbí, tak ať jdou kam chtějí. Byty zdevastovali a teď pláčou, že je jim zima a prší jim na palice. My za to nemůžeme že jste si Chánov a jiná sídliště takto zmodernizovali podle svého zvyku. Koně, naringotky a možná, že by byl klid, hlavně nepouštět do vesnic a měst jako to bylo kdysi. Zajeďte na Slovač do Letanovců normální člověk si musí dát na oči podprsenku, aby mu nevypadly oči z důlků, protože něco podobného jsem zatím neviděl a dlouho asi neuvidím. Ale na druhou stranu jim tam snad ani nic nechybí a bylo vidět, že jsou snad i spolkojení.
Listopad 25th, 2008 v 7:52 pm
Dobrý den,
pracuji v Janově kontinuálně již cca 6 let jako terénní sociální pracovník, kde pomáhám řešit bytovou a sociální otázku bez rozdílu etnické příslušnosti, nemám s tím žádné problémy. Nepříznivou situaci v Janově dopustilo především Město Litvínov tím, že prodalo velkou část obytných domů a tím se zbavilo zodpovědnosti. Ze své praxe vím, že město Litvínov za doby, kdy vlastnilo obytné domy(paneláky) tzv. přeskakovalo pořadník na byty a přidělovalo resp. nabízelo byty zejména romským rodinám, jelikož občané neromského původu odmítali bydlet v Janově. Možná , že chtělo vyhovět romským rodinám, aby bydlely , nebo to bylo účelové ze strany města…? Tímto způsobem se podílelo Město Litvínov také vědomně na utváření současného ghetta , se kterým si dnes neví rady. Mohu dále potvrdit, že Litvínov nemá a v minulosti nemělo žádný komunitní plán , kterým by se problémy v soužití postupně v minulosti řešily. Tím se již dávno mohlo napětí, které již panuje delší dobu v Janově eliminovat, nebo alespoň zmírnit na únosnou hranici. Dnes je situace taková, že v Janově bydlí mnoho romských , ale i neromských rodin z různých koutů ČR. Jedná se zejména o rodiny sociálně slabé , ale i o rodiny s velmi nízkým sociální statutem. Problémy jsou především v komunikaci a v soužití na obou stranách. Vyústilo to do takové podoby, kdy Dělnická strana svými návštěvami v Janově pobouřila zejména Romy, což vyvolalo následně nepokoje. Bohůžel musím konstatovat, že dnes je situace tak vyhrocena , kdy bude velký problém uklidnit obyvatele do takové míry, aby v Janově byl opět standardní každodenní život, jako tomu bylo těsně pár let po sametové revoluci. Lidé se bojí o své životy a rodiny,protože mají strach z návštěch a nepokojů Dělnické strany. Dále se z řad lidí žijících v Janově ( neromů) přidává mnoho obyvatel na stranu Dělnické strany a začínají vyjadřovat své názory, které jsou někdy velmi nebezpečené až rasově motivované, což pokládám za velmi závažné do budoucna. Jedná se i lidi, kteří v minulosti komunikovali běžně s Romy a t.č. se radikálně jejich postoje mění.
Listopad 25th, 2008 v 11:26 pm
Problém o kterém tu stále hovoříme bych vyřešil/a takto : Uzákonila bych jako povinnost,aby každý senátor a poslanec parlamentu povinně umístil jednu romskou rodinu do svého sousedství.Pokud by se přistěhovala čtyřčlenná rodina,tak za týden jich tam mají 20 a ať je pomohou vychovávat.To byste viděli ty fofry,jak by problém zmizel i bez Dělnické strany.
Každý má plnou hubu solidarity,ale do svého sousedství,by je nechtěl nikdo.A co ti,kteří sem přitáhli ze Slovenska – proč se v tom gethu neudělá razie tak,jako u Vietnamců,to by jsme koukali,kolik jich zde je na černo,o drogách nemluvě.Prostě,dokud budou tito lidé privilegováni a nebudou muset plnit povinnosti,jako každý občan této republiky – klid tady nebude.Vzhledem k jejich množení,nás převálcují a my budem v menšině.
Listopad 26th, 2008 v 8:28 am
Bydlím v Duchcově a je to opravdu hrozné,Ti co o nás rozhodují tak si bydlí v tak zvaných satelitech a o tomto problému vědí prd.Máme domek ale neustále musíme opravovat již opravené věci za chvilku z nás budou žebráci,protože to nejde do nekonečna.Řeknete si tak to nahlaste na policii,ale ta tu není pro nás,vždy je to přestupek,který se na městě odloží.rozbijou vchodové dveře ale nic se neděje,dle mého názoru by to měl být již pokus o vloupání,ale né oni jsou utlačováni.Často jsem slyšela že jsem tu přistěhovalec a ať si zvykám-tak kde je rasismus?Bohužel mi když řeknem že odejdem do jiného státu tak to nikomu nevadí,ale já se v této zemi cítím utlačována!!!A dalších deset let to již nevydržím,řeknete si co si stěžuje ať to prodá a odejde,ale naše domy jsou neprodejný-bohužel a nebo tak pod cenu,že si nekoupím ani byt v paneláku.Jo tak se stát stará o lidi kteří odvádějí daně a pak se diví že spousta z nás simpatizuje s DS,ale ti poukazují na problém,který se nevyřeší sypáním peněz někam do černé díry kolik peněz tam již nateklo kde je alespoň částečný výsledek?Pardon vím že to v této debatě nevyřešíme ale alespoň jsem si ulevila .Jana
Listopad 26th, 2008 v 2:06 pm
Komentář smazán kvůli porušení Kodexu diskutujících.
Listopad 26th, 2008 v 7:24 pm
Znám dost Romů,kteří se docela dobře včlenili mezi českou většinu.Chodili do školy čistí,upravení a vyučili se.Také další život vedli spořádaný.Pokud vím,těchto Romů se nikdo nevšímá a mají mezi „bílými“ své přátelé.Myslím,že nevoli vzbuzuje to,že z obavy,aby nebyl někdo nařčen z rasismu,se Romům nadržuje ve všech směrech.Dostávají nové byty,které zanedlouho zničí,i když neplatí nájemné.Jim nevadí žít v nepořádku a ve velkých komunitách.Mají hodně dětí a tím se jejich soc.dávky šplhají do desetitisíců.Proto nepracují.Já osobně bych jim dala k dispozici vesnici,kde by měli svoji samosprávu,policii,školu,obchody.Ať dokáží,že dovedou slušně žít a postarat se o sebe.Pak by je společnost jistě přijala.Jinak je chování institucí bráno jako bílý rasismus.Jen se to každý bojí vyslovit.Na rozdíl od bílých,oni si navzájem pomůžou a proto mezi bezdomovci se Romové nenajdou.Pokud se tato otázka nebude řešit,bude to stále vyvolávat nevoli.Praha neplatící Romy vystěhuje do okolních vsí a má po problému.Ty nastávají jiným.Bílý neplatič jde pod most,Rom do nového bytu.Je to správné?Dnes,kdy je mnoho lidí pod hranicí chudoby,kolik peněz jde na soc.dávky a na zaplacení nájmu za tyto lidi?Je pravda,že mezi bílými jsou také nemakačenka,ale ti jdou žebrat a jsou bezdomovci.Je třeba měřit stejným metrem všem.Práce je všude spousta.Jen ji chtít vidět.Podívejte se na meze,okolí měst, lesy,černé skládky…tam všude je práce.Tam všude by mohli pracovat ti,kteří berou soc.dávky za to,že nic nedělají.Jak ti,tak ti.
Listopad 26th, 2008 v 8:05 pm
Komentář smazán kvůli porušení Kodexu diskutujících.
Listopad 27th, 2008 v 1:35 pm
Dobrý den,
romové vyhrožují občanskými nepokoji a hromadnou emigrací.Mám úplně hrůzu z toho, co se staně až začnou stávkovat.
Listopad 27th, 2008 v 1:42 pm
Naše společnost se v danném tematu dnešních dnů dělí na dvě skupiny.Sympatizanty s DS a jejich odpůrce.Otázka:Koho v poslední době slovně či fyzicky napadl rom nebo sypatizantDS?
Listopad 27th, 2008 v 2:41 pm
Odpověd: já slyšela že jsem svi…od tzv.romů
Listopad 27th, 2008 v 10:40 pm
Jestli se v tomto státě mluví o rasismu proti tzv.romům, tak se mi zdá, že je to rasismus proti poctivím pracujícím tohoto státu. Poctivě chodím do práce, je mi 55 let, za celou dobu jsem neměl jediný „áčko“, poctivě platím daně a jiné odvody, ale skupina těchto lidí nikdy dělat nepůjde, protože jen natahují ruku a jen berou, ale do společné kasy nedají zhola nic. Tento stát už do nich nacpal tolik peněz, že by bylo zajímavé toto číslo zveřejnit. Asi bychom se všichni divili. Když někde zmlátí roma je to rasismus, ale obráceně se jen obyčejná rvačka a to že vykřikují:,,Gadžové, makejte, ať se máme dobře!" je normální. Proč se paní ministryně mezi ně na pár měsíců nenastěhuje a uvidime za jak dlouho změní názor. Tak všem poctivím lidem tohoto státu říkám, už s tím něco dělejme. Proč máme ze svých daní živit bandu, která nikdy dělat nebude.
Listopad 27th, 2008 v 10:47 pm
…pardon, oprava pravopisu, měl jsem na mysli „poctivÝm“
Listopad 28th, 2008 v 12:06 am
Kdyby se, tak jako Romové o svá práva,prali postižení .....
Kteří navíc nejsou problémoví ,jen mají tu smůlu že jsou jiní…
Listopad 28th, 2008 v 12:36 am
Vážená paní Jílková,
dnešní téma týkající se Romů a jiných nepřízpůsobivých mne zaujalo. Mám na vás jednoduchý dotaz.
Nechala byste se pojistit Romem?
Na našem regionu kde dělám pojišťovacího poradce neznám jediného.
Stejná otázka týkající se hlasatelů (výjimkou je pan Giňa). Proč jim stačí jen fotogenická tvář a nezáleží v mnoha případech na hlasových dispozicích. Důležitá je pohledná postava.
O nalezení odpovídajícího místa pro lidi starší 50 let nemluvě. Je třeba tyto věci vytáhnout na povrch, ale ne jen je naznačit. Zkuste některé téma probrat tak, aby odpovědní činitelé udělali něco proto, aby se věc vyřešila. Máte přece slovo.
Zdraví Jaromír
Listopad 28th, 2008 v 8:43 am
Docela jsem se včera při sledování pořadu bavil. Na jedné straně 4 sebevědomí, útoční až oprsklí cikáni – chcete-li – Rómové – na druhé strana dva naštvaní občané, na třetí straně dva defenzívní až ustrašení představitelé státní (bez)moci a samosprávy. A mezi tím „poletovala“ paní Jílková.
Ačkoliv jsem jim upozorňoval na článek ve Zvědavci, zřejmě jej nečetla, jinak by stále nekladla stále stejné, málo inteligentní otázky. Současně mě napadalo třebas: Jak nezaměstnanost souvisí s vyhazováním odpadků z okna a kálením sousedům na rohožku? Proč vláda, když zjistí, že zákony jsou zneužívány, je hbitě nenovelizuje? Asi to někomu vyhovuje, podobně jako jiné zákony, u kterých jsou objevovány „díry“, které se „zalepují“ po mnoho let. Proč radnice nežaluje bordeláře kteří ničí byty a nestěhuje je z města? Proč policie neudělá zátah s vrtulníky, obrněnými transportéry jako na Vietnamce a nepošle nepřizpůsobivé cizince domů?
Otázek celá řada, ale zcela jasné je to, že problém se účině řešit nebude. Už i pan Čunek působil trapně. Takže do této „černé díry“ se dále budou házet milióny a bojím se, aby se problén neřešil nějakou formou občanské války.
Listopad 28th, 2008 v 9:57 am
Docela jsme se bavili u této diskuse. Potvrdilo se mi přesně to, co si myslím. Že všichni džamilové bez rozdílu se cítí ukřivdění. Jejich argumenty jsou velmi chabé a lživé a na jasnou podloženou věc neumí ani odpovědět. Jediné co umí, hned se rozčilovat a brát si vše osobně. Všem kdo se jich zastávají, jděte bydlet vedle nich a přejde vás smích.
Jak z toho ven? Vzít pořádný bič, tzvn. sáhnout na dávky. To ale musí udělat vláda, která dělá, že problém nevidí. Pak se ale nemůže divit, že se tu začíná rozmáhat extrémismus. Na to že jsou Češi dost toleratní, komu vadí wietnamec? Komu žid, černoch atd… Většině ne. Pokud se chovají podle zákonů, tak si jich většina ani nevšimne. Máme tu mešity, kostely atd. Vedle sebe žijí arab, žid, křesťan a jde to, tak proč se neumí přispůsobit cikán.
Moje vlastní zkušenost s policií a úřady a cikány. Policie zasáhnout nemůže, páč by hned byla obviněná z rasismu. Proto si policisté nezasahují a nechtějí, mají své rodiny. Úředy, jsou většinou úřednice, které mají své rodiny a nechtějí být napadeny či nedej bože zmrzačeny. Prostě se obyčejní lidé bojí cokoli namítnout. Už je toho dost, začínají tihle lidé bránit. Je to potřeba, protože máme děti a nechceme přece, aby vyrůstaly ve strachu.....
Listopad 28th, 2008 v 10:57 am
Výborná debata, však nic nového na slunci. Romové používají neustále stejné argumenty navíc ničím nepodložené. Jejich včerejší argumenty byly ubohé a ještě směšné.
90% romů pouze parazitují na státu a jejich financích, nikdy na stálo pracovat nebudou – tedy jsou pro společnost naprosto nepotřební!!!
Romové vyhrožují hromadnou emigrací?! PROBOHA UDĚLEJTE TO!!! DO JEDNOHO!!! BUDEME VÁM VDĚČNÍ!!!
Listopad 28th, 2008 v 12:34 pm
Musím se smát, tomu kam Vás rómská menšina opět v pořadu dostala. Dělám s rómy přes 7 let. Takže na ně mám svůj jasný názor a k celé problematice uvedu to, že problém je ,že to pořád někdo řeší, to je ta největší chyba. Koukněte se na Slovensko jak tam žijí rómové a jak žijí u nás. Proč jich spousta emigrovala k nám ? Protože se tady mají dobře. Důvod: Protože jim pořád cpeme. Byty, dávky, kurzy, práci, všechno jim dáváme zdarma a to je ta největší chyba. Jedině co bych jim dal tak Maringotku a koně, aby odkočovali jinam. Co je to za výrok: dejte nám práci, my chceme pracovat. Vážení Občané ČR a hlavy pomazané. Copak vy mě jako občanovi ČR dáte práci ? zajistíte mě ji snad? Jak si to představovala ta paní , že máme jim dát práci v místě bydliště. Promiňte ale nikde jsem neviděl , že někdo dá někomu práci a ještě v místě bydliště. Když chci práci tak o ni musím žádat, musím mít kvalifikaci, nějaké vzdělání a musím mít čistý tresný rejtřík a musím vyhrát třeba konkurz. Když chci živnost, musím mít kvalifikaci a musím mít čistý trestný rejstřík. Ptám se proč mě stát nedá práci ? tak jak jiným nepřizpůsobivým občanům. Ať mě zajistí at se někdo postará, ať mě někdo dá. A co dělá stát ? On se stará, ale ne o mě ale o rómy. On jim dá sociální pracovnice, on jim dá kurzy, on jim zajistí veřejně prospěšné práce on jim zajistí plat. Promiňte ale to je demagogie. Nedávejte jim nic, krom té maringotky, ať odjedou, tam kam jeli ostatní do anglie do kanady. Jenomže tam odjeli právě " ti chytřejší a trochu přizpůsobivější" ten odpad zůstane tady protože tady se má dobře. Navíc ghéta bych nazval Mafií. Jak se někdo ptal jak to že jezdí pro dávky Superbem, No protože drogový bussines vynáší. A neni nic lepšího než klient čichajíci tolouen ve 2 letech. Zvláštní ovšem je že tento „člověk“ nikdy neskončí jako bezdomovec, jako bílý občan této republiky. Ptám se jak je možné, že mezi bezdomovci nejsou rómové. Kolik rómů jste viděli spát na nádraží ? Na nádraží akorát uvidíte organizované skupiny ve věku od 5–70 let, okrádající nás. Další problém je krádež nad 5000 Kč až trestný čin. Sprominutím trestný čin je každé poškozování majetku a každá krádež i krádež žvýkačky, at si jdou sednout do vězení za krádež 100Kč,– Jenomže pro ně je to spíš odměna, protože tam spí na cele s méně lidmi než s kolika spí v bytě a ještě má pravidelnou stravu.
Seberte jim všem byty, ubytujte je do Kasáren tam budou aspon za zdí, postavte tam vojáky A ne že jim budete stavět nové ubytovny s recepcí. Neplatíš kasárna, Tak táhni, zmiz. Jediné normální řešení. Nechápu proč nejlukrativnější část Brna je obývána a ničena těmito „chudáky“ Těmi co ráno vstanou a jdou si nakrást do supermarketu po částku 4900,– a to několikrát za den. po zbytek dne rozprodá to co nakradou mezi sebou za peníze které dostanou ostatní jako podporu. Následně peníze profetuje, propije a splodí potomka. O potomka se starat nebudu o něj se postará stát, pošle sociální pracovnici, nezvládám dítě , které od 2 let fetuje, pošlou dítě do děcáku. Stát se stará. Dítě se později vrátí pokud možno kolem 12–15 roku aby se dítě mohlo prodávat k prostituci. a tak to jde dál a pořád dokola. Akorát že oni se takto rozmnožují geometrickou řadou.
Narodí se občan ČR a narodí se róm. Rozdíly. Občan ČR se narodí převážně matce ve věku 28 let, která platí pojištění. Róm se narodí prostitutce a nebo nepřizpůsobivé občance ve věku 15 let a to v lepším případě. Občanka ČR musí být zajištěná musí někde bydlet, převážně v nemovistosti zatíženou hypotékou, veškeré vybavení si obstarává sama. Rómka příjde na Sociální úřad a požádá o státní byt, s tím že je svobodná matka a že nemá ani na kočárek. Dostane jednorázovou sociální pomoc, a cca do 5 let i byt. Občanka ČR nedostane ani přídavky na děti, protože její manžel vydělává dostatek. Rómka neni schopná se o dítě postarat nechá ho běhat po ulici nezaopatřeně , bosé a skoro nahé, Pokud to někdo nahlásí na sociálce řekne ,že nemá dostatek peněz, Socílní úřad ji přidá. Navíc už bude pravděpodobně znovu těhotná. Dítě se dá děcáku, kde za něj platí stát. Jenže dítě už má poničený mozek, z dob kdy byla matka těhotná totiž fetovala, přinejmenším kouřila a chlastala. Tudíž dítě je v polepšovně nepřizpůsobivé a chodí do pomocné základní školy. Když se dostane na víkendy domů. Jeho matka mu nedá žádné kapesné , a tak je nuceno si samo zajistit obživu. Kde? nakrást kde se co dá. Zákon ? = přestupek. Vzdělání neni třeba. Pokud dítě dospěje , krade, loupí přepadá následně jej zavřou do kriminálu, kde za něj opět platí stát. Občan ČR vystuduje školu a zapojí se pracovního procesu, Musí vydělávat, platit daně (s výdělku, z toho že si něco koupí = DPH apod. Když třeba zdědí nemovistost , která několikrát byla sdaněna třeba daní za nemovitost,i tím ,že je postavena z materiálu, který byl několikrát s daněn zaplatí za to ještě darovací daň. Takže pokud jste dočetli až sem, tak uznáte že býlí jsou otroci a černí si užívají život, Plodí děti(sexujou) pijí, kouří, fetujou, hrajou si na automatech = zpívají a tančí , užívají si života a proč? protože se o ně pořád staráme. Nic nikomu nedávat. Ani kurzy ani sociální pracovnice prostě nic, všichni máme zdarma základku.A vše co jim dáváme je jako házet perly sviním. Neni možné se o ně starat, když se oni nestarají o sebe, jak může vychovat matka dítě, když neumí čísta ni psát( normální jejich stav). A nebo jim aspoň sekat ruce
Listopad 28th, 2008 v 2:58 pm
Komentář uživatele AD smazán kvůli porušení Kodexu diskutujících.
Proč některé příspěvky mažeme? Protože věříme, že i o ožehavých a nepříjemných tématech se dá mluvit rozumně – alespoň nás o tom přesvědčuje většina ze zde diskutujících. Uživatelé, kteří však na tomto serveru píší vulgárně, vybízejí k násilí či vyhlazování druhých apod., nemají na tomto serveru místo. Jen takové mažeme.
Listopad 28th, 2008 v 6:25 pm
Jedinné pozitivum pořadu s rómskou problematikou je to, že se o tom hovoří. Věřejně a alespoň půl nebo třičtvrtě hodiny. Diskuse na různých zpravodajských serverech administrátoři blokují a přitom první krok k jakési změně je o tom hovořit. Hovořit a psát, denně a bez uzardění. Ukázat všem, které tento problém ještě nezasáhl, aby věděli a pochopili, že se tato záležitost začíná vymykat kontrole. Čí kontrole? No asi státu, ten vystupuje jako garant řešení této problematiky. Někdo výše napsal několik kroků, jak záležitost řešit. Přídavky pouze na tři děti, vystěhování, odebrání dávek a pod. Podle mne musí vláda přijít s zásadními legislativními změnami a to takové, aby byla zásadně změněna kvalifikace přestupků. Ty musí předcházet následným tvrdým nekompromisním krokům. Jaké že by to kroky měli být? Třikrát a dost, jak prosazovali kdysi lidovci. Recidivista by se nikdy, podotýkám nikdy už nedostal z krimu ven. Jedinně na márách. Začít stavět nové kriminály ale žádné opečovávací zařízení, musí to být opravdový kriminál. Žádná kmnihovna, televize, společenské místnosti. Každý se musí takového kriminálu bát jak čert kříže. Ta výstavba ba byla něco jako „Hladová zeď“, vy vyřazených vojenských újezdech se stavební prostor zajisté najde. Navíc dost cikánů by se tam rekvalifikovalo na stavební práce. Vlastně by si stavěli svúj potenciální domov. Navíc by to mělo i psychologický efekt. Přídavky pouze na tři děti, aby nebylo podporováno podnikání v rození dětí. Nekompromisně sledovat, jakým způsobem jsou děti vychovávány, v případě neplnění stanovených řekněme norem výchovy, děti odebrat a těm zajistit řádnou výchovu a vzdělání. Při dalším neregulovaném plození potomků zajistit sterilizaci. U prokazatelně dementních jedinců dělat genetické testy a při prokázání nedovoleného rodičovství v rámci rodiny biologické rodiče zavřít. Samozřejmě na doživotí. Terénní pracovníky kontrolovat, zdali vykonávají svoji placenou práci, tzn. nejen vyplňování žádostí na další dávky ale taky jejich zásadní práci, to je kontrola a vychova svěřených rodin s cílem integrace do majoritní společnosti. V každém gétu vybudovat jednu malou bytovou jednotku, jakési studijní pracoviště, kde by všichni pseudohumanisti museli dobrovolně týden bydlet. Vše za úhradu státem, jelikož tato investice není zase tak vyhozený peníz. Denně ukazovat veřejnosti přestupky proti morálce a zákonům, denně hovořit o cikánské problematice. Dále by bylo od věci zmonitorovat a hlavně zveřejnit, kolik v této komunitě lidí pobírá invalidní důchod. Vyvíjet tím tlak na zákonodárce, aby tento problém nebyl neustále odsouván. Veřejně pojmenovat všechny problémy s cikány, neschovávat je za zástupné záležitosti. Cikáni musí ucítit tlak veřejnosti, že se musí změnit. Řeči o tom že jsou jiní jsou liché. Dále je třeba posoudit, zda úředníci mající na starost tuto problematiku jsou kompetentní. Špatný příklad je právě Džamila Stehlíková. Pakliže bude problém otevřen veřejnosti, nebudou si moci hřát svoji polívčičku politici typu Ruml nebo Úhl. Každý má šanci chovat se slušně, kdo to nebude umět nebo neprojeví snahu své chování změnit, musí cítit opravdu silný represivní tlak. Musí být neustále ve strach před represí, doposud je to opačné a na tom má svůj podíl i Havel svými amnestiemi v souvislosti s republikány. Jiná cesta není přátelé. Tlačme na média, aby o tom psali, tlačme na politiky, aby se tímto zabývali.
Listopad 29th, 2008 v 8:46 am
Do tohoto pořadu kdosi poslal názor, že všude na Západě existují ghetta a žádný problém s nimi nemají, který byl ukončen otázkou „proč?“.
Na to existuje celkem jednoduchá odpověď:
Na Západě (možná) nemají problém s různými ghetty proto, neboť tamní obyvatelstvo, narozdíl od toho našeho, nemělo „tu čest“ poznat nic jiného než značné třídní rozdíly a
z nich vyplívající bezdomovce, žebráky, bídu, nezaměstnanost… Ale i ona ghetta. Samozřejmě tam patří i z toho plynoucí kriminalita ve všech možných podobách.
Za komunistů ale museli všichni – tedy i Romové – někde pracovat. Tomu odpovídající mzda jim pak stačila na uspokojení základních potřeb, a pokud z ní přeci jen z
nějakých důvodů nedokázali vyžít, pak jim tehdejší Národní výbory umožňovaly nákup potravin do určité částky na jakési lístky, které posléze prodejně proplácely.
A taky (nejenom) jim zajišťovaly a hradily přívoz uhlí, brambor… V té době navíc neexistovala taková lákadla na peníze, na něž by většina obyvatelstva neměla, jako je tomu
dnes, a to včetně hracích automatů či drog. A zatímco se minulému režimu docela slušně podařilo začlenit Romy mezi většinovou společnost, neviditelná ruka trhu je
stěhuje do míst, ze kterých se posléze stávají ghetta, semeniště všech možných problémů. Děje se tak buď z důvodu spekulativních obchodů s byty, nebo prostě proto, že
Romové nemají na nájem.
I tento případ dokazuje, že příčinou všech problémů je systém. Věcí diskuse pak je, který přináší více zla a „daní“ většině za svobodu a blahobyt menšiny. Na to si ale každý
odpoví jenom podle toho, na jaké sociální šprincli se SÁM MOMENTÁLNĚ nachází. Třeba takový současný generální ředitel Čezu to bude vidět úplně jinak, nežli
nezaměstnaní živitelé rodin…
Listopad 29th, 2008 v 11:39 am
Nedpustím si ještě jednu poznámku. Problém začal až po invazi cikánů ze Slovenska. Ti s sebou přinesli problémy na které nyní poukazujeme. Ti původní, tzv. starousedlíci byli celkem asimilovaní. Příkladem byl TV pořad Netopýr, kde měl p.Přidal dva hosty. Ing Holomka a p.Giňu st. Jeden inteligentní česky hovořící, druhý buran se skomolenou slovenštinou. Oba cikánského původu, jeden z Čech, druhý přistěhovalec. To bylo asi předdeseti roky, nyní už přivandrovalci mluví česky. Aktivista rotmistr Bango, nyní užívající české jméno Veselý je taky zajímavý příklad. Smutné je, že Ti inteligentní se od těch ostatních distancují, popřípadě se jen vezou na vlně humanistických aktivit podporovaných penězi z EU.
Prosinec 3rd, 2008 v 5:38 pm
jak je možné že hygienik nezasáhne, jestliže je pravdou jak prezentoval občan Janova že cigáni kálejí po chodbách domů a vyhazují odpadky z oken kde se vrší a jsou prolezlé krysamy už dávmno měl zasáhnout hygienik lokalitu oplotit a vyhlásit karanténu tyto osoby separovat aby neohrožovali občany hlavně děti na zdraví, nežijeme snad ve středověku to je hrůza co se v našem kocourkově děje co dělá vláda, džamila vždyť oni jsou placení ani tam nebydlí ani nechodí dokonce ten cigánský aktivista tvrdil že je tam vše v pořádku za co bere peníze??? to se nedivím že se obyvatelé se zofalství obrátili na pomoc k DS, fuj vládě.
Duben 3rd, 2009 v 3:30 pm
Problém soužití Romů se nikdy nevyřeší. Jejich psychologie je s většinovou zcela neslučitelná. Nejlacinější by bylo vůbec s tím nedělat nic.
Listopad 11th, 2010 v 8:00 pm
cikánský problém vzniká kdekoliv na Zemi ,kam vkročí cikán – není to tedy tím,že by některý konkrétní národ byl rasistický a xenofobní – ale je to pouze a pouze zdůvodů : cikánské etnikum má jiný žebříček hodnot a neuznává civilizační hodnoty života , hraje si na hrdost ale v celé historii cikánského etnika chybí pokora – jediné co uznávají je jak druhého přečůrat,přelstít,okrást,podvést,zabít,znásilnit atd atd