Ve čtvrtek 22. ledna 2009 od 21.40 hod. na ČT1 bude Michaela Jílková diskutovat se svými hosty v pořadu Máte slovo na téma: Poradil vám špatně lékárník? A vadí vám, že léky na chřipku budou jen na občanku? Je vám toto téma blízké? Diskutujte s ostatními o této problematice již nyní!
Otázky, které budou v pořadu Máte slovo diskutovány, mimo jiné jsou:- Jak bude fungovat systém, kdy některé léky (například na chřipku), lékárník může nově prodat jen na občanský průkaz a v omezeném množství?
- Kdo bude chránit osobní údaje pacientů?
- Jsou lékárny na nový systém připraveny?
- Když mohou lékárníci svým klientům radit, jaké léky jsou pro ně dobré, dělají to dobře?
- Je pravda, že mladým lidem doporučují drahé preparáty, zatímco seniorům ty nejlevnější?
- Proč lékaři protestují proti novince, že se bude prodlužovat seznam léků, které si lze koupit bez lékařského předpisu?
- Proč jsou při platbě regulačního poplatku zvýhodněni lidé, kteří bydlí ve městech, kde působí krajské nemocnice?
Internetové vysílání ČT – Máte slovo, 22. 1. 2009, 21:40 h
Upozorňujeme:
- Všichni diskutující jsou povinni zachovávat ve svém vyjadřování slušnost, dobré mravy a ctít zákony. Každý, kdo poruší tato pravidla, bude automaticky z diskuze vyřazen. Více viz etický kodex Etický kodex diskutujících.
- MáteSlovo.cz není oficiálním webem České televize ani Michaely Jílkové.
- Chcete-li kontaktovat tvůrce pořadu, můžete tak učinit prostřednictvím tel. č. 261 13 77 66 nebo e-mailové adresy: mateslovo@ceskatelevize.cz. V průběhu pořadu můžete rovněž zaslat SMS se svým názorem na číslo, které uvidíte na obrazovce.

Linkuj.cz
Vybrali.sme.sk
Del.icio.us
Facebook
Mediablog
Jagg.cz


Leden 21st, 2009 v 7:12 pm
Lékárník mi nikdy neporadil! Ačkoliv beru obrovské množství léků (na recepty 14 druhů), nikdy mi neporadili žádný bez doplatku a nebo levnější.Co lékař mapíše, to vydají.Za každé tři krabičky mají 30 korun.Jen v lékárnách jsem nechal tisíce a žádného limitu nedosáhl.Musím z invalidního důchodu platit lékárníky, aby si mohli otevřít další a další lékárnu.Na jedné křižovatce v okruhu 200m je pět lékáren.Je to normální? Prodejna zeleniny je pouze ve stánku.
Naopak jsem byl svědkem toho, že po staré paní vymahali doplatek ačkoliv jí pan doktor předepsal léky bez doplatku! Takže se jít radit s těmito podavačkami je celkem zbytečné.Neporadí a když, tak pro mne hůře
Leden 22nd, 2009 v 2:59 pm
Když bylo synovi 18 měsíců, měl delší dobu zácpu. V lékárně mi prodali Smectu. Ptala jsem se asi 5× zda mu to můžu dát, když má zácpu a když je tak malý. Byla jsem upozorněna, že snad vědí, co mi nabízejí. Doma jsem podle příbalového letáku zjistila, že Smecta je na léčbu průjmu. Volala jsem doktorce, která mi samozřejmě nedoporučila tento lék použít. A když manžel zašel do lékárny, aby mu lék vyměnili, že se asi spletli, tak mu řekli, že ho v žádném případě nevymění, ale pokud chce, prodají mu jiný......
Leden 22nd, 2009 v 3:11 pm
Mám stejmé zkušenosti.Nejprve mi lékárník nabízí vždy dražší léky nebo vitaminy.Až se sama dožaduji levnějších,tak teprve začne pátrat,jestli vůbec něco má.Jěště se mi nestalo,aby mi lékárník nabídl nebo dokonce byl ochoten dát levnější lék,než který jsem měla napsaný na receptu.Jsem invalid.důchodce s Crownovou chorobou. Měsíčně vydám za léky a ost. potřeby v lékárně min.700 Kč.Nemluvě o dietním stravování.Celých 35 let jsem si platila nemocenskou a téměř nemarodila.Rok před starobním důchodem jsem onemocněla a odešla náhle do invalid.důchodu. Mladí to mají ještě horší.Z čeho zaplatí léky,příp.pobyt v nemocnici,nájem apod.když je tak omezená nemocenská? Dcera nemůže ani den zůstat doma,ani s dítětem.To musel vymyslet opravdu pouze dobře placený úředník......
Leden 22nd, 2009 v 11:11 pm
Mám vynikající lékárnu, nechápu pana Cikera proč se tak dere, když sám prý vlastní lékarnu. Jenom stále nechápu proč platím poplatek v lékárně, je to jako kdybych měla platit za nákup v jiném obchodě
Leden 22nd, 2009 v 11:14 pm
Lékáren je dost a jestli mi v jedné neporadí nebo špatně, nevidím důvod se tam vracet. To k příspěckům výše. Jinak z vlastní zkušenosti, beru pravidelně léky na předpis. Dvě balení na 2 měsíce mě za pana Ratha přišly na 128 Kč ( doplatek ). Nyní mě obě balení příjdou pouze na 30 Kč (regulační poplatek), takže fandím panu Julínkovi. Ne jen kvůli sobě, ale taky kvůli tomu, že tým pana Julínka odvedl dobrou inženýrskou práci, kterou jim ted smetou ze stolu lidé, kteří nepřišli s ničím lepším, ale jen populisticky hrají na své body pro svá korýtka v dalších volbách. Jestli zde jednou zdravotnictví padne na zadek, budou si za to moci opět jen a jen voliči, lidé, kteří se nechali utáhnout na vařené nudly vyčůraným Drymlem, Ráthem a jinými destruktivními výkuky.
Leden 22nd, 2009 v 11:15 pm
S poplatkem u lékaře souhlasím, uvolnili se jim trochu ruce, nechápu poplatky za řádky na receptu
Leden 22nd, 2009 v 11:27 pm
Poplatky za položku na receptu platíte proto,že se lékárnám snížila výrazným způsobem marže a zároveň se tím také snížily doplatky na spoustu léků.
Pokud vám v lékárně vydají smectu na zácpu,jsou tam pitomci,ale ti se najdou v každé profesi.Je dobře,že čtete příbalový leták.Máte možnost si jít stěžovat a měli byste v tomto případě trvat na VÝMĚNĚ léku.
Co se týče důchodců,kteří berou 12 druhů léků-domluvte se se svým odborným lékařem,zda je to opravdu nutné,ve většině případů je to chybně zvolená léčba.
Leden 23rd, 2009 v 12:03 am
Souhlasim se Sym, pokud vam prodaji na zacpu Smectu, tak jsou to pitomci a nemate se nechat tak odbyt, protoze zastani mate i v tom pribalovem letaku. Jsem lekarnik a priznavam, ze nejsem neomylna, ale to nikoho neomlouva. Pokud by se mi neco takoveho stalo, jako ze bych poradila takovou pitomost jako je smecta na zacpu, tak ja osobne bych se pacientovi omluvila a zadarmo (tedy na sve vlastni nakklady) bych mu dala vec, ktera je vhodna na zacpu u malych deti. Pokud by napr. uz pacient ode me nic nechtel (coz bych se mu ani nedivila, kdyz nejsem schopna poradne poradit) a chtel vratit penize, tak mu je dam a trikrat se mu omluvim. Lekarnik, ktery tohle neumi, nema v lekarne co delat!
Leden 23rd, 2009 v 10:11 am
Všichni lékárníci jsou zbohatlíci. Je to jedna pakáž i cely slavný komediant Cikrt
Leden 23rd, 2009 v 11:39 am
Musím říci případ, který mě od lékárníků odrazuje již více než 4 roky starý. Pro lék jsem do lékárny naposledy zašel před odjezdem na dovolenou s historickou tématikou. Potřeboval jsem něco na rychlé zahnání krátkodobého bolení v krku. U pokladny pro volný výdej stály v tom září 2004 dvě osoby, lékárnice a její krásná mladá učednice. Lékárnice mi s úsměvem na rtech a s poučením pro tu mladou vnutila Strepsils, které se za 50 Kč(!) ukázaly jako nejdražší bonbonky, které jsem si v životě koupil. Je to banda zlodějů! Neporadí, ale napakují se na lécích s nejvyšší marží a největším bonusem od distributora! Lékárnu na Ostrožné v Opavě míjejte velkým obloukem.
Leden 23rd, 2009 v 1:46 pm
Pro anonym:
No to teda…pane,to je přímo odstrašující případ.Jestli jste chtěl bonbónky,tak jste měl jít do potravin pro hašlerky.
Strepsils jsou antiseptické pastilky a jsou určeny právě pro začínající bolest v krku,takže jste mě docela pobavil.Je vidět,že kdo chce psa bít najde si tu hůl i kdyby to byla sebevětší malichernost.
Přeju hezký den a hodně zdraví.
Leden 23rd, 2009 v 2:02 pm
Ach jo, zase nějaký zatvrzelý odesák, který ještě k tomu neumí přemýšlet o textu. To, že jsem napsal „bonbonky“ bylo myšleno tak, že mi Strepsils NEPOMOHLY. Navíc jde o nehorázně předražené zboží! Každý lék má cenu tak 10 –100 násobnou oproti výrobním a distribučním nákladům.
P.S. Hůl si najdu, to máte pravdu, a prvního sprostého lékárníka s ní majznu po hlavě
Leden 23rd, 2009 v 2:12 pm
Velmi mě baví příspěvky,které jako by hovořily za pana Dráta…lékárníci jsou vydřiduši,trafikanti,zbohatlíci,lumpové atd.Ráda bych uvedla jednu skutečnost,o kt.se nehovoří vůbec-majitelů lékárníků je menšina,většinu včetně tzv.řetězcových lékáren vlastní finanční skupiny kolem buď velmi bohatých spoluobčanů,viz lékárenská síť Dr.Max,za kterou stojí m.j.spol.PENTA,nebo různá společenství lékařů a dalších profesí,které magistry farmacie pouze zaměstnávají..a velmi často je tlačí k prapodivným praktikám a cenovým kalkulacím..málokomu také dochází,že pokud vám někde vrátí 10kč za přinesený rp,tyto peníze v daném podniku necháte třikrát,neboť obecně mají na všem obvykle max.přirážky.Souhlasím s kolegyní,kt.se nezastala jednání jiné „kolegyně“ v případě dětské zácpy.Tento problém totiž u takto malých dětí,pokud nezafunguje úprava stravy směrem k vyššímu obsahu vlákniny v ní a dodržování pitného režimu patří podle mých zkušeností výhradně do rukou lékaře,minimálně stojí za to s ošetř.lékařem stav konzultovat,neboť dětem se klasická laxativa kromě lactulosy nepodávají..
Uzavřela bych to tím,že se přece v každé profesi najdou lidé,kteří dělají svým kolegům ostudu,je jedno,jestli jde o zedníka,inženýra čehokoli,lékaře,právníka,prodavače…i zaměstnaný lékárník je potenciální pacient a platí pro něj stejná pravidla a zákony jako pro všechny ostatní a především,všichni máme své rodiny,starosti a pouze jedny nervy…Soudruhům zdar!
Leden 23rd, 2009 v 2:54 pm
„Uzavřela bych to tím,že se přece v každé profesi najdou lidé,kteří dělají svým kolegům ostudu,je jedno,jestli jde o zedníka,inženýra čehokoli,lékaře,právníka,prodavače…i zaměstnaný lékárník je potenciální pacient a platí pro něj stejná pravidla a zákony jako pro všechny ostatní a především,všichni máme své rodiny,starosti a pouze jedny nervy…Soudruhům zdar!“
Já bych to uzavřel zavřením lékáren, které nemají kvalitní personál, který dovede dobře poradit
Pokud jde o to, že lékárna je pracoviště,
byznis jako každý jiný, tak zde se neshodneme. Nevhodně prodaný lék Vás
může ohrozit nejenom na množství „ukradených“ penez z peněženky, ale
rovnou na Vašem zdraví, které je absolutně nenahraditelné! Uvědomte si to
lékárníci. V opačném případě můžete dojet velmi tvrdě. Do nekonečna
se tyto podmínky okrádání tolerovat nedají.
Leden 23rd, 2009 v 3:04 pm
Naposledy pro anonym:1) nikdy jsem ODS nevolila
2) nejsem lékárník
3)lékárna si cenu léku nediktuje
a za čtvrtý..proč s váma vůbec diskutuju,když tomu houby rozumíte a ani rozumět nechcete,takové diletanty co druhým umějí akorát radit,aniž by znali problematiku dané věci je asi nejlepší ignorovat…přidala bych ještě své oblíbené přísloví o házení perel..ale je tu jistý „kodex“…:-D
Leden 23rd, 2009 v 3:31 pm
Pro anonym
Naprosto souhlas se sym,přísloví o házení perel je velmi trefné..
Vaše reakce jsou směšné a je zřejmé,že nejste ani schopen porozumět krátkému textu,bez komentáře.
Leden 27th, 2009 v 12:27 pm
Přidal bych svůj názor:
Nějak tak před dvěma lety byla v ČR ministryně zdravotnictví Švédska. A řekla zajímavou věc: Všechny lékárny ve Švédsku jsou státní. A stát hromadně nakupuje léky. Když se s výrobcem nedohodne o ceně, nakoupí u jiného. Stát garantuje kvalitu léků i lékárníků.
Hle, jak snadno lze vyloučit spekulace a pochybnosti o okrádání.
Únor 4th, 2009 v 7:53 pm
Pro sym: Vážený, počet léků které beru je výsledkem mnohaletého zkoušení v IKEMU. Nikdo mi nic redukovat nebude, protože většinou jsem padl a skončil v nemocnici (na kterou dnes díky nízkým důchodům nemám). Myslíte si, že když něco napíší v IKEMu, tak že si to obvoďák dovolí změnit nebo dokonce nepsat? To jste asi z jiného státu.Mluvíte stejné hlouposti jako Cikrt. Ten mi také doporučil ty léky nebrat aniž zná diagnozu. Jste opravdu úžasní ve své demagogii.
Únor 9th, 2009 v 12:38 am
Vážení, jsem důchodce a bydlím nedaleko Znojma. Za socialismu zde byly 3 / slovy tři / lékárny, dnes je jich minimálně 14 /slovy čtrnáct/ a žadný z nich se neklepe nad vodou. ODS říká 30Kč u lékaře a30Kč za lék.Dám příklad kolik mě stojí jen lék. Bydlím na vesnici a musím k lékaři dojet a zpět autobusem 12Kč,u lékaře 30Kč,lékař léky nevede,musím do lékárny do města a zpět 60Kč,v lékárně 30Kč a to jsem rád že nemám doplatek.celkem 132Kč.Pan Julínek , pan Cikrt a ODS ať se vzbudí a jdou se podívat také mezi občany.Souhlasím s panem Jardou,že léky by měl nakupovat stát ve velkém ,jako to dělají supermarkety do centrálního skladu a odtud by si lékárny nakupovaly léky. Potom by v jedné lékárně nemohl stát lék 50Kč a v druhé 350Kč, jak psala MFDnes. Proti tomu by se samozřejmě zvedla vlna odporu,neboť lékaři by nemohli dělat dilery a lékárníci si nemohli mastit kapsy.Možná pak zjistíme, že máme lékařů i nadbytek.Syn soukromě hospodaří a ministr zemědělství dobře neustále radí zemědělcům, že se mají sjednocovat do odbytových družstev ,aby měli lépší podmínky k prodeji a nákupu.Ovšem jak jde o lékárníky a některé další zdravotní profese tak je všechno jinak.A nejen zdravotní!
Únor 12th, 2009 v 8:56 am
Pro Milan:Vážená…zřejmě to tedy není váš případ,což ovšem neznamená,že v mnoha případech to tak je.A než mne nařknete z demagogie,přečtěte si laskavě pořádně můj příspěvek…psala jsem s ODBORNÝM lékařem,ne obvodním.
Únor 12th, 2009 v 8:49 pm
Chtel bych upozornit na vyzvu studentu, ktera se tyka prave tohoto tematu:
http://peppp.fortunecity.com
Únor 13th, 2009 v 12:59 am
Jsem pro zrušení všech poplatku kromě hospitalizace v nemocnici 60kč a to pouze na 10dnu.Lékorníci jen hrabou hrabou a hrabou.
Květen 6th, 2011 v 5:54 pm
Posts like this bgirhetn up my day. Thanks for taking the time.